Komputer odmówił posłuszeństwa dokładnie w momencie, gdy zamierzałeś wysłać ważny e-mail? A może sprzęt często się zawiesza, uniemożliwiając normalną pracę? Niestety żaden sprzęt nie działa wiecznie, dlatego nawet w najlepszych jakościowo laptopach może dojść do nieprzewidzianej awarii. W takiej sytuacji warto zachować zdrowy rozsądek, starając się jak najlepiej przygotować urządzenie przed wizytą w serwisie. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by po naprawie uniknąć niespodzianek, a także jakie informacje przygotować dla fachowców, by zredukować czas naprawy do minimum.
Oddając komputer do serwisu, oczekujemy, że profesjonaliści przywrócą funkcjonalność systemu komputerowego do stanu sprzed usterki. W sytuacji, gdy zależy nam na zachowaniu ustawień czy zapisanych plików, warto przed przekazaniem sprzętu do naprawy zapoznać się z poniższymi radami.
Zanim laptop trafi do informatyka, możesz wykonać następujące czynności:
Gdy nie możemy włączyć sprzętu, wówczas nasze możliwości są dość ograniczone. W takim przypadku należy jednak również zgromadzić informacje o zaistniałej awarii, przygotować klucze licencyjne do systemu operacyjnego i dane do połączenia internetowego, a także odszukać płyty, które zostały nam dostarczone w momencie zakupu komputera.
Co można zrobić, gdy komputer nie chce się uruchomić?Dzięki wykonaniu powyższych czynności przed oddaniem komputera do serwisu nie tylko ochronisz swoją prywatność, ale także zapobiegniesz usunięciu wszystkich zapisanych danych, które zostałyby utracone podczas naprawy. Pamiętaj też, by przed przekazaniem sprzętu fachowcom, zdjąć wszelkie dodatkowe akcesoria takie jak folie ochronne, etui, zawieszki itp.